BRÖLLOP
Datumet är äntligen satt…. Men oj så mycket man ska hinna planera inför den stora dagen.
Klänning att köpa, frisyr att bestämma, blommor, kyrka, lokal, fest, mat, mm, mm.
Inga problem det är här vi kommer in och hjälper dig!
Tillsammans tar vi fram ett koncept som passar just ER. Vi tar fram en meny som passar er fest ,vilka viner som passar till, vilka färger ni vill ha i festlokalen, vilken typ av blomsterarrangemang som ska stå på borden. Ja allt ni vill ha hjälp med försöker vi att ordna till er.
När sedan dagen är kommen,ser vi till att lokalen står färdigdukad, maten rykande het och Champagnen väl kyld.
Bara för er att njuta av er första fest som gifta.
För bufféer titta här eller menyer titta här
FEST
DAGS FÖR FEST?
Att uppfylla era önskemål och och utveckla ideér är vårt jobb. Vi ser till att festen blir precis som ni vill ha den och erbjuder allt från enkla arrangemang till helhetslösningar med underhållning och blomsterdekorationer. Allt från personalfesten till en intim middag med en egen kock.
Vår köksmästare Fredrik Stjärnborg har satt ihop ett antal menyer för er att välja mellan, men han tar givetvis fram en utsökt meny som anpassas efter era specifika önskemål. Vi kan ordna allt från temakvällar till julfester och jubileumspartyn – er fantasi sätter gränserna. Inget är för stort eller för litet.
För det lite mindre sällskapet eller den privata festen sätter Fredrik ihop en specialmeny för er om ni inte hittar något i våra fasta menyer som ni fastnat för. Sen kommer vi hem till er och om ni så önskar ordnar vi allt från dukning till servering eller bara lämnar av maten.
Är sällskapet större kommer vi till den lokal som ni valt. Vi kan hjälpa er att duka till fest med tjusiga långbord eller kanske mer intima runda bord med linneduk och kandelabrar, fina blomsterarrangemang eller om ni önskar en lite enklare dukning med pappersdukar och engångsservis. Vi tar med oss det du behöver, utvald meny, porslin, kockar, serveringspersonal, stolar, bord, även underhållning kan vi ordna. Prser för hyra av lokal hittar du här
ATT HYRA
HYR VÅR FINA LOKAL TILL DIN FEST
Behöver ni en lokal till din fest vi har en fin lokal med plats för mellan 70- 80 sittande.
Med tillgång till lokalen för pynt från fredag em/kväll till söndag: Pris 6000 kr
Andra tider sätts priset beroende på hur lång tid som lokalen utnyttjas.
I lokalhyran ingår uppdukning, det vill säga duk, servett samt porslin, bestick och glas till den mat som är beställd.
Tänk på att personalkostnad tillkommer för den personal som behövs under festen som tex servis,bartender samt den personal som är kvar och stänger kostnad 385 kr/tim/serveringspersonal.
I de fall där städning behövs (större fester) tillkommer en kostnad av 1000 kr.
TRANSPORT, PORSLIN OCH PERSONAL
När man annordnar en fest är det många detaljer man måste tänka på. Det här är vad vi gärna hjälper dig med.
TRANSPORT
Leverans eller hämtning av disk inom Finspångs tätort, 305 kronor
För leveranser utanför Finspång, 305 kronor plus ett tillägg på 13 kronor per km.
PERSONAL
Man kan även hyra vår duktiga personal, sociala avgifter och skatter är inkluderat. All personal är försäkrad. Minsta debitering är tre timmar och debiteringen räknas från när de lämnar våra lokaler.
Serveringspersonal: 395 kronor per timme och person
Kock: 600 kronor per timme och kock, debitering minst 3 tim
PORSLIN OCH LINNE
Hel uppsättning porslin och glas till fördrink, tre-rättersmiddag samt kaffe och avec från 55 kronor per person
Tallrik, bestick, glas och pappersservett: 25 kronor per person
Kaffeporslin (kaffekopp, kaffefat, sked): 15 kronor per styck
Linneduk och linneservett: 40 kronor per person
ENGÅNGSMATERIAL
Tallrik 4 kronor per styck
Bestick 5 kronor per/kniv+ gaffel
Plastglas 4 kronor per styck
Kaffemugg och sked 4 kronor per uppsättning
Pappersduk 28 kronor per meter
Pappersservett 3 kronor per styck
Vi kan även ordna med andra föremål som kan förgylla din fest till exempel; karaffer, tillbringare, ljusstakar, vaser, stolsöverdrag. Kontakta oss så hjälper vi dig med en offert.